De eerste indrukken

12 april 2015 - Sámos, Griekenland

8 April zijn we dan toch op Samos aangekomen, weer met zo’n geweldig fijn propellervliegtuigje! Was het ene avontuur net afgelopen, begon het andere alweer…

Ferrari
Op de luchthaven hebben we meteen kennis gemaakt met een aantal personen waarmee we dit seizoen gaan samenwerken, onder andere van het agentschap en de autoverhuur. Ook stond daar mijn Ferrari klaar en mocht ik er meteen mee naar Samos stad rijden. De meeste zullen wel weten dat ik dit enigszins spannend vond omdat ik niet een hele ervaren autorijder ben en mijn oma’s automaatje gewend ben. Dus daar ging ik, in de schakelauto door de bergen… Ondanks dat mijn autootje midden op de berg ermee stopte ging het autorijden verder helemaal goed! De wegen op Samos zijn goed begaanbaar en de auto is dan ook een prima voertuig om het eiland mee te verkennen 
Verblijf
Aangekomen in Samos stad bleek dat ik in hotel Aria zou verblijven, wat overigens niet door Sunweb wordt aangeboden en volledig in de steigers stond. Dit vond ik wel even een kleine tegenvaller, totdat ik hoorde dat ik de volgende dag naar hotel Samos Bay zou verkassen om hier tot eind april te verblijven. Op het moment van schrijven chill ik ook heerlijk in mijn kamertje en geniet ik non-stop van het uitzicht op zee! Ondertussen schijnt de zon overdag ook heerlijk, dus ondanks dat ik bezig ben, samen met mijn collega’s, met voorbereidingen voor de eerste gasten, kan ik ook heerlijk genieten van het weer.

Pasen
In tegenstelling tot Nederland is het hier dit weekend Pasen. Voor de Grieken is Pasen heel erg belangrijk en dit gaat dan ook niet onopgemerkt voorbij. Vrijdag ben ik met mijn collega’s en partners waar we mee samenwerken naar een dorpje, Chora, geweest. Hier zijn we het hele dorp rondgelopen met een soort altaar, waarna het hele dorp onder het altaar doorliep om een gezegend jaar te hebben. Dus dat belooft veel goeds voor mij dit jaar ;-). Zaterdagavond hebben we Pasen gevierd in Pythagorion. De verbranding van Judas vond plaats en dit ging gepaard met een hoop bommen en vuurwerk. Ja, het is hier allemaal mogelijk! Los van de bommen die je vrijwel heel Pasen kon horen, vond ik het vuurwerk echt supergaaf!!! Vandaag, zondag, hebben we Pasen gevierd in Samos stad, samen met het agentschap waarmee we werken. De complete lam aan spit mag hier niet ontbreken en ik heb keurig alles geproefd (lees: inclusief ingewanden).

Roadtrip
Behalve Pasen hebben we zaterdag ook een roadtrip gemaakt samen met Menzo, a.k.a. Mr. Neckermann. We hebben het hele eiland rondgereden en hier en daar een stop gemaakt om wat te drinken of eten. Goed te doen en heel leuk! Maar we hebben nog lang niet alles gezien. Ik vind het wel leuk dat ik nu een beeld heb van mijn volgende woonplaats: Votsalakia. Volgens mij is het er rustig en is toerisme belangrijk maar zijn de stranden er heerlijk!

Dus…
Het werkt hier overigens allemaal wel wat anders dan in Nederland. Een leuk voorbeeld vind ik het dubbel parkeren. In Samos stad wordt de boulevard verbouwd waardoor er weinig ruimte is en weinig parkeerplaatsen. Er wordt ook gewoon dubbel geparkeerd. Heel vervelend zou je zeggen, maar dat is hier dus niet. Degene die de auto op de weg zet laat de auto open met sleutel erin zodat wanneer de andere eruit wil de auto slechts 2 meter hoeft te verplaatsen. Bizar, maar wel heel grappig. Niemand doet hier ook zijn of haar auto op slot. Stelen heeft toch geen zin, het eiland is te klein om je auto volledig kwijt te raken. Ik kan hier wel aan wennen!

Foto’s worden later toegevoegd..

xx

1. Stephanie:
    12 april 2015
    Blij te lezen dat alles goed gaat <3 xx
  2. Sanne:
    13 april 2015
    Maaike!

Wat een mooi verhaal! En wat gaaf dat je met een Ferrari hebt gereden!
    Fijn ook, dat je het al goed naar je zin hebt! Ik blijf je volgen want het is één leuk verhaal.

X